fbpx

Български спортен тотализатор се присъединява към кампанията „Подарявай отговорно” за втора поредна година

За втора поредна година ДП „Български спортен тотализатор” (БСТ) се включва в кампанията „Подарявай отговорно” на Националния съвет по проблемите на хазарта (NCPG). Инициативата е традиционно подкрепяна от лотарийни и обществени организации в световен мащаб, които отделят значим ресурс за намаляване на потенциалните рискове от развиване на хазартна зависимост.

През 2023 г. усилията на БСТ да популяризира посланията на кампанията „Подарявай отговорно” привлякоха общественото внимание към актуалната тема и тя достигна до над 70 000 потребители в България. В навечерието на коледните празници предприятието ще продължи традицията и отново ще надгради постигнатите резултати, поемайки ангажиментите на участник от Ниво 2.

През декември 2024 г. и януари 2025 г. с публикации в сайта www.info.toto.bg и социалните мрежи БСТ ще напомни, че игрите на Спорт Тото и Държавна лотария са забавление, предназначени единствено за пълнолетни участници, което не трябва да бъде споделяно с подрастващи. Темата ще бъде акцент за всички служители и партньори на държавния хазартен оператор в сезона на празничното пазаруване.

Късметът е традиционен мотив в коледно-новогодишните празници по целия свят и предлага разнообразни тълкувания. В стремежа си да направят празниците по-вълнуващи, много хора включват лотарийни фишове и билети сред подаръците. Но е изключително важно всеки възрастен да си дава сметка, че игрите на късмета изискват зряла и обективна преценка на потенциалните рискове, базирана на опит и знания. Това е и посланието на БСТ – отговорният подход гарантира безопасно забавление.

Почитателите на игрите на Спорт тото и Държавна лотария доказано разбират това: проучване, проведено от социологическа агенция „Насока“*, по поръчка на ДП БСТ,  през лятото на 2024 г., установи, че над три четвърти от пълнолетните български граждани са запознати с термина „Отговорна игра” и могат да го интерпретират. Те разпознават в него различни аспекти като: създаване на инструменти, с които играчът да се самоограничи; практики, които да не приканват към залагане, както и предоставяне на част от печалбата на хазартния оператор за добри каузи.

Половината (49%) от всички интервюирани са на мнение, че Българският спортен тотализатор се старае да изпълнява тези принципи и го прави по-добре от другите хазартни оператори в страната. През 2020 г. БСТ вкара в ход стратегически план, в резултат на който през май 2023 г. беше удостоен с първия и единствен в сектора у нас Сертификат за ангажираност към Отговорната игра на Европейската лотарийна асоциация (EL).

Ангажиментът на БСТ към кампанията „Подарявай отговорно“ е поредната стъпка, с която единственият държавен хазартен оператор отговаря на обществените нагласи. В същото време, тя е в унисон с мисията за подкрепа на българските таланти в сферата на спорта и културата.

Българският спортен тотализатор пожелава светли празници и апелира „Подарявай отговорно”!

* Националното представително проучване, проведено по поръчка на ДП БСТ от социологическа агенция „Насока“ по метода на полустандартизираното интервю в периода 5–15 юли 2024 г. сред 1066 пълнолетни български граждани както в големите градове, така и в малките населени места.

За кампанията “Подарявай отговорно”:

Кампанията е организирана от Националния съвет по проблемите на хазарта (NCPG) и Международния център за младежки проблеми с хазарта и високорисково поведение към университета Макгил.

„Потенциалните дългосрочни рискове, свързани с излагането на непълнолетни на лотарийни игри, не могат да бъдат подценявани“, споделя Кийт Уайт, изпълнителен директор на NCPG. „Поздравявам Български спортен тотализатор за участието в кампанията „Подарявай отговорно“ и за ангажимента му да повишава осведомеността относно рисковете от хазартните игри сред младите хора. Сега, повече от всякога, трябва да продължим да настояваме, че лотарийните билети не са подходящ подарък за деца“.